NCC bygger bostäder i västra Malmö för 210 miljoner

NCC bygger bostäder i västra Malmö för 210 miljoner NCC har tagit hem en order på 135 lägenheter i Malmö. Beställare är MKB Fastighets AB. Kontraktssumman uppgår till ca 210 miljoner kronor. Arbetet utförs som generalentreprenad. Bostadsområdet, kv Potatisåkern etapp 2, har ett av Malmös bästa lägen, mellan Ribersborg och Bellevues villakvarter. Projektet, som omfattar totalt 135 lägenheter, utgörs av fyra olika byggnader med samma karaktär som etapp 1. Bostäderna, som upplåtes med hyresrätt, får en ovanligt hög standard. Närmare information om projektet kan hämtas på Internet www.mkbfastigheter.se FFNS Arkitekter har i samarbete med den amerikanska arkitektfirman MRY Architects & Planners, Santa Monica, California, svarat för utformningen. - Vi är nöjda och glada över att kunna presentera en entreprenör som vi känner väl och som vi har haft många affärer med under senare år, säger Allan Karlsson, VD för MKB. - Av erfarenhet vet vi att NCC känner stor respekt för slutkundens behov och har insikt i vad som efterfrågas av framtida hyresgäster. Byggnadsarbetet, som sysselsätter 50 egna yrkesarbetare, beräknas starta under januari månad nästa år. Successiv inflyttning påbörjas under mars år 2001. Projektet kommer att vara helt färdigställt i oktober samma år. Ytterligare upplysningar: Caroline Ullman-Hammer, ansvarig projektledare vid MKB, tfn 040-31 33 28 eller 070-783 77 95. Dag Svensson, affärschef NCC Hus i Malmö, tfn 040-31 70 00 eller 070-579 01 39. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00350/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.