NCC bygger dansk IT-forskarpark för 122 MSEK

NCC bygger dansk IT-forskarpark för 122 MSEK NCC Construction i Danmark har fått i uppdrag att bygga en IT-forskarpark i Århus, Danmark. Ordersumman är cirka 100 MDKK, motsvarande 122 MSEK. IT-forskarparken blir 10 800 kvadratmeter och omfattar bland annat auditorier, bibliotek och en genomgående inomhusallé. NCC Construction i Danmark har fått totalentreprenad på uppdraget med planerad byggstart den 1 oktober 2004. Århus nya IT-centrum ska stå färdigt första halvåret 2006. Bygget kommer under 17 månader att sysselsätta cirka 50 personer, varav hälften är NCCs egna medarbetare och hälften kommer från underentreprenörer. Beställare är IT-Forskerpark Katrinebjerg A/S. Ytterligare information: Hans Gade Kock, NCC Construction Danmark, +45 39 10 39 10 Niels Möller, presstalesman, NCC Construction Danmark, +45 39 10 35 77. Ulf Thorné, presschef, NCC AB, +46 8 585 523 46, +46 70 214 77 27 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2003 en omsättning på 45 Mdr SEK och 24 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT21210/wkr0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.