NCC bygger del av E6-an för 107 MSEK

NCC bygger del av E6-an för 107 MSEK NCC har fått i uppdrag av Vägverket region Väst att bygga del av E6-an strax norr om Uddevalla, mellan Geddeknippeln och Hogstorp. Kontraktsumman är på 107 MSEK. E6-an är färdigbyggd motorväg söderifrån fram till Torp, strax norr om Uddevalla. Uppdraget NCC erhållit gäller att mellan Geddeknippeln och Hogstorp bygga 2,7 km motorväg samt 4 km lokalväg. I projektet ingår att bygga två fordonskontrollplatser samt två broar varav den ena blir en viltbro. Dessutom anläggs flera provsträckor med olika typer av materialval för vägöverbyggnader. Syftet med detta är att man i framtiden ska ha möjlighet att utvärdera olika vägöverbyggnaders funktion. Arbetena inleds i augusti och ska vara klara i juni 2004. - Geddeknippeln är i dag ett allvarligt trafikhinder bland annat för alla semesterfirare som ska ta sig ut till bohuskusten. Det är glädjande att vi fått uppdraget att bygga bort denna "trafikpropp", säger Richard Thorpö, avdelningschef på NCC Construction Sverige. Ytterligare information: Richard Thorpö, avdelningschef NCC Construction Sverige Anläggning Göteborg, tel 031-771 5460 eller 0705-49 17 91 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 52346 eller 070-392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020703BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020703BIT00960/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.