NCC bygger forsknings- och utbildningslokaler i Tammerfors

NCC har fått i uppdrag av Finlands Universitetsfastigheter att bygga lokaler för medicinsk forskning och utbildning åt universitetet i Tammerfors i Finland. Projektet är värt 430 MSEK.

– Vi är glada över att bygga vidare på våra utmärkta relationer med Universitetsfastigheter. NCC har arbetat i området under en längre tid. Den nya byggnaden kommer att upprättas i anslutning till en kontorsbyggnad som NCC slutförde 2009, säger Harri Savolainen, affärsområdeschef på NCC Construction Finland.

Byggnaden kommer att omfatta totalt 25 400 kvadratmeter, med forsknings- och undervisningslaboratorier samt lokaler för administrativa ändamål.

NCC påbörjar byggnadsarbetet omgående. Byggnaden beräknas vara färdig i maj 2016.

Affären orderregistreras i det andra kvartalet 2014 i affärsområdet NCC Construction Finland.

För ytterligare information, kontakta:

Jukka Hannus, distriktschef, NCC Construction Finland +358 505 936 171, jukka.hannus@ncc.fi

Aki Havia, chef för fastighetsutveckling och underhåll, Suomen Yliopistokiinteistöt +358 207 424 010, aki.havia@sykoy.fi

NCCs presstelefon 08 585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 juni 2014, kl. 15:00.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda 2013. NCC är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.