NCC bygger Frederiksbergs gymnasium i Köpenhamn för ca 215 MSEK

NCC bygger Frederiksbergs gymnasium i Köpenhamn för ca 215 MSEK NCC har fått i uppdrag av Frederiksbergs kommun strax intill Köpenhamns centrum att bygga ett nytt gymnasium. Ordern är värd ca 215 MSEK (192 MDKK). Det nya gymnasiet kommer att ligga i en helt ny stadsdel i Frederiksberg. Gymnasiet byggs för ca 620 elever och är på totalt 9 000 kvm. NCC är huvudentreprenör för projektet. Gymnasiet är ritat av arkitekt Henning Larsens Tegnestue. Byggstart är den 1 augusti och gymnasiet ska vara klart i december 2003. NCC har tidigare med stor framgång renoverat Frederiksbergs simhall. - Bygget av Frederiksbergs gymnasium är ett spännande uppdrag för NCC. Vi har goda erfarenheter av tidigare samarbete med Frederiksbergs kommun, säger NCCs projektchef Ole Kristian Bottheim. Ytterligare information: Ole Kristian Bottheim, projektchef NCC Construction Danmark, tel +45 39 10 39 10 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00070/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.