NCC bygger hyresrätter åt Uppsalahem för 115 MSEK

NCC bygger hyresrätter åt Uppsalahem för 115 MSEK NCC Construction Sverige har fått i uppdrag av kommunägda Uppsalahem att bygga bostadslägenheter i Sala backe, Uppsala. Ordern är värd 115 MSEK. Projektet omfattar att bygga 142 lägenheter med hyresrätt. Lägenheterna kommer att uppföras i fyravånings flerbostadshus. Uppdraget är en totalentreprenad. Arbetena inleds under november och samtliga lägenheter ska vara klara i december 2005. - Det är glädjande att få vara med och utveckla området Sala backe och bidra till att hyresbostadsmarknaden utvecklas i Uppsala. Det är också trevligt att fortsätta vårt goda samarbete med Uppsalahem, säger Ulf Hansson, avdelningschef på NCC Construction Sverige i Uppsala. Ytterligare information: Ulf Hansson, avdelningschef NCC Construction Sverige, tel 018 16 15 05 eller 070 592 92 78 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 523 46 eller 070 392 95 00 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031112BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031112BIT00920/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.