NCC bygger kontor i Norge för 345 MSEK

NCC bygger kontor i Norge för 345 MSEK NCC har tillsammans med sitt norska dotterbolag NCC Eeg-Henriksen fått en order på uppförande av ett nytt kontor till Linstow ASA och Periscopus AS. Kontoret består av tre byggnader i fyra våningar med flera källarplan för 2 bl.a. parkering. Den sammanlagda ytan uppgår till 29.000 m . Kontraktsumman är på ca 345 MSEK och projektet kommer att vara färdigt september år 2000. För ytterligare information, kontakta: Regionchef Arild Strøm på telefon 23 23 30 10 eller Administrativ direktör Jørn Wegger på telefon 22 98 68 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/27/19981027BIT00070/bit0001.doc

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.