NCC bygger Navet på Norra Älvstranden i Göteborg, för ca 230 MSEK

NCC bygger Navet på Norra Älvstranden i Göteborg, för ca 230 MSEK NCC har fått i uppdrag av Fastighetsaktiebolaget Navet att utveckla och bygga Navet, den nya mötesplatsen på Norra Älvstranden, för totalt ca 230 MSEK. Norra Älvstranden Utveckling AB och NCC Fastighetsutveckling står bakom det nybildade bolaget Fastighetsaktiebolaget Navet. Navet blir ett centrum där hitech-industrin knyts ihop med den akademiska världen. Den nya fastigheten, som byggs av NCC på totalentreprenad, blir i sex våningar med en yta på ca 15 000 kvm. Här byggs butiker, service samt kontor för mindre och medelstora företag. Fastigheten ska vara klar i november 2003. Första spadtaget har redan tagits, av Göteborgs kommunstyrelses ordförande Göran Johansson. - En betydande del av Göteborgs utveckling kommer att finnas på Norra Älvstranden. Det är naturligt för oss som ledande fastighetsutvecklare i centrala Göteborg att samverka med Norra Älvstrandens Utveckling AB, säger Stephan Ekstedt, regionchef NCC Fastighetsutveckling. - Det är med stor entusiasm och stolthet vi antar utmaningen att bygga ett nytt kompetensnav på Norra Älvstranden i Göteborg, säger Lars Rehnman, regionchef NCC Entreprenad. Ytterligare information: Stephan Ekstedt, regionchef NCC Fastighetsutveckling tel 031 771 5333, 070 601 4181 Lars Rehnman, regionchef NCC Entreprenad tel 08 771 5089, 070 630 5428 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Norden ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 Mdr SEK. Antalet anställda är ca 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00110/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.