NCC bygger ny depå åt SL för 284 miljoner

NCC har fått i uppdrag att bygga en ny multihall för SL:s servicefordon i Stockholm som ska stå klar i september 2015. Ordern uppgår till 284 MSEK.

– Tillsammans med SL kan vi fortsätta satsningen på Stockholms kollektivtrafik. Kollektivtrafiken är mycket viktig för stockholmarna och en central del i Stockholms framtida samhällsutveckling, säger Fredrik Elmgren, affärschef Hus Stockholm, NCC Construction Sweden.

Den nya multihallen är till för SL:s servicefordon för banunderhåll av tunnelbanenätet. Projektet omfattar en ny depåhall för underhållsvagnar. Hallen, som blir på 17 000 kvadratmeter, kommer innehålla lagerdel, plats för fordonsuppställning och fordonsverkstad. Den nya hallen lokaliseras till Hammarbydepån och nuvarande verksamhet flyttas från Slakthusområdet. Arbetena beräknas starta under april månad.

Depåhallen är en multihall för SL:s arbete med banunderhåll och varifrån alla servicefordon som nattetid servar och underhåller tunnelbanan utgår. I uppdraget ingår även att dra spår fram till och in i nya hallen samt signalsystem. Arbetet utförs i form av en generalentreprenad och totalt sysselsätts ett 60-tal personer.

Ordern på totalt 284 MSEK registreras i första kvartalet 2014 i affärsområdet NCC Construction Sweden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Elmgren, affärschef Hus Stockholm, NCC Construction Sweden 08-585 524 95
Anna Trane, Press & PR-chef NCC Telefon 0708 84 74 69
Linda Sällström, kommunikationsansvarig Mälardalen, NCC Construction Sweden 070-246 03 35

NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 mars 2014, kl. 07:30.

SInformationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om amtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2013 en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda.