NCC bygger nya villor på Ladugårdsmarken i Lund

NCC bygger nya villor på Ladugårdsmarken i Lund NCC bygger 14 nya villor på Ladugårdsmarken i Lund. Storlekarna varierar mellan 156 och 172 kvadratmeter. Villorna är uppförda i lättbetong och har fasader i ljust grå puts samt tegelröda tak. Husen som byggs med hög standard har bland annat golvvärme, helkaklade badrum, parkettgolv och trä och aluminiumfönster. Vid inflyttning är gräset i trädgården redan sått, häckarna planterade och plattor lagda på carportuppfarten och vid entréer. -Området får sin speciella karaktär genom väl genomtänkta yttre miljöer. Mitt i kvarteret finns en gemensam yta för aktivitet och rekreation. Där kan man spela boule och det finns gott om utrymme för barnens lek, säger projektchef Anders Koch. Ladugårdsmarken gränsar till ett jordbrukslandskap och stora strövområden. I närheten finns också Fäladstorgets affärscentrum. Projektet påbörjas omgående och första inflyttning är beräknad till september/oktober 2004. Totalt kommer cirka 30 personer att vara delaktiga. Ytterligare information: Anders Koch, projektchef, NCC Construction Sverige AB, region Syd, tel. 040-31 71 47 eller 070-579 05 23. Agneta Olsson, regioninformatör, NCC Construction Sverige AB, region Syd, tel. 040-31 72 65 eller 070-589 98 97. Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00590/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00590/bild.html Pictures

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.