NCC bygger om E4-an mellan Skellefteå och Kåge för 168 MSEK

NCC bygger om E4-an mellan Skellefteå och Kåge för 168 MSEK NCC Construction Sverige har fått i uppdrag av Vägverket Region Norr att bygga om E4-an mellan Skellefteå och Kåge. Ordern är värd 168 MSEK Entreprenaden omfattar ombyggnad av nuvarande E4-an, från två till fyra körfält med mittremsa på en sträcka av cirka 10 km. I uppdraget ingår en signalreglerad korsning, fyra trafikplatser som utförs med planskilda korsningar samt parallellvägar som ansluts till de nya trafikplatserna. Dessutom ingår fräsningsarbeten och ny toppbeläggning på befintliga vägen, som kommer att utgöra den ena halvan av nya E4-an. I entreprenaden ingår också att bygga ett antal broar. Arbetena inleds i december och projektet ska vara klart i oktober 2005. Totalt kommer entreprenaden att sysselsätta cirka 40 personer. - Vi är mycket glada över att få Vägverkets förtroende att utföra detta angelägna vägprojekt, som är så oerhört viktigt för trafiksäkerheten och infrastrukturen. Det är också positivt för sysselsättningen i vår avdelning, säger avdelningschef Roger Ekman på NCC. Ytterligare information: Roger Ekman, avdelningschef NCC Construction Sverige, tel 090 16 81 02 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031117BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031117BIT01010/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.