NCC bygger sjukhem i Bergen för 150 MSEK

NCC Construction AS har undertecknat ett avtal med Bergen kommun om att bygga ett nytt sjukhem i Bergen. Ordervärdet är 141 MNOK, motsvarande cirka 150 MSEK.

Byggandet av Lövåsen sjukhem i Bergen utförs som en totalentreprenad och sjukhemmet får 128 enkelrum. Arbetet med det nya sjukhemmet startar direkt efter nyår och ska vara avslutat till september 2006. Totalt kommer det nya sjukhemmet att få en yta på 11 000 kvm. Uppdraget orderregistreras fjärde kvartalet 2004. Ytterligare information: Gudrun Ølberg, distriktschef i Bergen, Region Nord/Vest Bygg, NCC Construction Norge, tel +47 932 16 090 Øyvind Kvaal, informationschef, NCC Construction Norge, tel +47 900 76 910 Ulf Thorné, presschef, NCC AB, tel +46 8 585 523 46, +46 70 214 77 27

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.