NCC bygger skolor i Danmark för ca 233 MSEK

NCC bygger skolor i Danmark för ca 233 MSEK NCC Construction Danmark har fått i uppdrag av Ølstykke Kommun, 2 mil väster om Köpenhamn, att bygga en ny skola samt göra ombyggnader av fyra befintliga skolor till ett totalt värde av ca 233 MSEK (198 MDKK). Byggandet av den nya skolan, Baekkegårdsskolen, inleds snarast och ska vara klar i augusti 2003. Om- och tillbyggnaderna av de fyra befintliga skolorna påbörjas i slutet av året och väntas vara avslutade i början av 2004. Arbetena är ett partneringprojekt mellan NCC, Ølstykke Kommun, byggherrerådgivaren Haraldshus, arkitektfirman Mangor og Nagel samt ingenjörsfirman Carl Bro. Ytterligare information: Claus Møller Rasmussen, sektionschef NCC Construction Danmark, tel +45 39 10 39 10 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00150/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.