NCC bygger studentlägenheter i Skövde för 110 Mkr

NCC bygger studentlägenheter i Skövde för 110 Mkr NCC bygger genom ett samarbetsavtal med Skövdebostäder 246 nya studentlägenheter mitt emot Skövde Resecentrum. Den totala produktionskostnaden för projektet uppgår till ca 110 miljoner kronor. Lägenheterna kommer att blockförhyras av AB Skövdebostäder, med optionsrätt till förvärv. I samband med uppförandet av Skövde Resecentrum 1992 fick NCC tre markoptioner. Det är på en av dessa som tre tiovånings punkthus nu ska uppföras. Studenterna har varit med och utformat husen. Arbetena kommer att sysselsätta ca 60 personer och ska vara färdiga i augusti 2002. För frågor, vänligen kontakta: Gunnar Olsson, affärschef Region Hus Norra Götaland, NCC Entreprenad Sverige, telefon 0500-44 79 03. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00470/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00470/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.