NCC bygger ut Aranäsgymnasiet i Kungsbacka för 233 MSEK

NCC bygger ut Aranäsgymnasiet i Kungsbacka för 233 MSEK NCC har, efter en överprövning av en tidigare upphandling, fått i uppdrag att bygga ut Aranäsgymnasiet i Kungsbacka. Beställare är Kungsbacka kommun och ordern är värd cirka 233 MKR. Våren 2003 genomfördes en första upphandling av en omfattande utbyggnad av Aranäsgymnasiet i Kungsbacka. NCC begärde en överprövning i Länsrätten i Halland av upphandlingen, då man menade att den genomförts i strid med de grundläggande EU-rättsliga principerna om transparrens och likabehandling. Nu har en ny upphandlingsomgång genomförts och det blev NCC som fick uppdraget att genomföra den prestigefulla utbyggnaden i form av en totalentreprenad. - Det är en stimulerande utmaning att få ta sig an ett projekt ritat av Wingårds Arkitektkontor AB, säger affärschef Dan Aronsson. Det är också ett så omfattande projekt att det skapar trygghet i sysselsättning inom den egna enheten. Utbyggnaden av Aranäsgymnasiet är den första byggetappen av en omfattande omdaning av stadsdelen Aranäs. Bland annat kommer Kungsbacka Teater, med cirka 500 platser, att integreras med Aranäsgymnasiet. Den utbyggda gymnasieskolan kommer att kunna ta emot cirka 1600 elever. Projektet påbörjas i december 2003 och beräknas vara avslutat under våren 2006. Totalt kommer cirka 50 personer att vara delaktiga i projektet. Ytterligare information: Dan Aronsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, tel 031 771 54 37 eller 0703 48 93 15. Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Lars O. Carlsson, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Väst, Tel 031 771 52 05 eller 0706 52 21 36. Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00410/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.