NCC bygger ut Årsta Postterminal för 200 miljoner

NCC bygger ut Årsta Postterminal för 200 miljoner NCC har tagit hem en order på om- och tillbyggnad av Årsta Postterminal i Stockholm. Beställare är Postfastigheter. Kontraktssumman uppgår till 200 miljoner kronor. Arbetet utförs på totalentreprenad. 2 Projektet innefattar en tillbyggnad på 34.000 m samt ombyggnadsarbeten i befintliga lokaler. Byggnadsarbetet, som sysselsätter ett 40-tal egna yrkesarbetare, påbörjas omgående. I början av år 2000 skall arbetet vara färdigställt. Ytterligare upplysningar lämnas av Per Lind, arbetschef NCC Hus region Stockholm I, tfn 08-782 00 00 eller Sverker Källgården, tfn 08-782 05 50. Platschef är Bertil Wedin, Mer information finns att få på http://www.bit.se/ Följande filer finns att ladda ned: (POSTTERM.doc) (POSTTERM.pdf)

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.