NCC bygger ut teknikpark för 140 MSEK i Finland

NCC bygger ut teknikpark för 140 MSEK i Finland NCC Finland har skrivit kontrakt med Teknopolis Oulu Oyj om en kontorsbyggnad för PKC Group Oyj. Den nya byggnaden kommer att uppföras i teknikparken i Kempele nära Oulu flygplats. Kontraktssumman uppgår till ca 140 MSEK. Byggnaden har en total yta på 17 500 m2 och består av en femvånings kontorsdel. Projektet kommer att stå helt färdigt i slutet av oktober. Under de senaste åren har NCC Finland byggt sex kontorsbyggnader för Teknopolis Oulu. Ytterligare upplysningar lämnas av: Regionchef Eero Kuittinen, NCC Norra Finland, +358-500-682 682. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00130/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.