NCC får bygguppdrag från Biogen Idec för 191 MSEK

NCC Construction Danmark och Biogen Idec har tecknat ett intentionsavtal, Letter of Intent, med ett ordervärde på 160 MDKK, motsvarande cirka 191 MSEK. I januari börjar NCC bygga ett nytt kontor och nya laboratorier för Biogen Idec i Hilleröd, Danmark.

NCC ska uppföra den danska huvudbasen för Biogen Idec, världens tredje största bioteknikbolag. Uppdraget omfattar byggandet av tre hus som ska inrymma laboratorier, administration och matsal. Husen får en totalyta på 10 231 kvm. Arkitekt är danska Vilhelm Lauritzen, rådgivare är Birch & Krogboe och brittiska Jacobs Engineering. Amerikanska Flour och danska Novo Nordisk Enginering är dessutom representerade i byggledningen. I snitt 100 personer, egna medarbetare och underleverantörer, kommer att vara sysselsatta med bygget som beräknas vara klart den 1 mars 2006. Det slutliga kontraktet skrivs under i december. Ytterligare information: Henrik Olsson, sektionsdirektör, NCC Construction Danmark, +45 39 10 39 10 Niels Møller, presskoordinator, NCC Construction Danmark, +45 39 10 35 77

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.