NCC har fått i uppdrag att leverera asfaltsmassa till Polen för 100 MSEK

NCC har fått i uppdrag att leverera asfaltsmassa till Polen för 100 MSEK NCC har fått i uppdrag av tyska företaget Herman Kirchner Gmbh att leverera minst 350 000 ton asfaltsmassa till Polen. Ordern är värd ca 100 MSEK. Leveranserna av asfaltsmassan inleds i maj 2002 och ska vara klara i juli 2003. - Det är glädjande att vår satsning på utvalda delmarknader ger resultat. Det är också positivt att vi kan ta detta uppdrag utan kompletterande investeringar, det vill säga vi kan utnyttja våra befintliga produktionsanläggningar, säger Tomas Carlsson, NCC Industry New Markets. Ytterligare information: Tomas Carlsson, chef NCC Industry New Markets, tel +46 70 552 9275 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Norden ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 Mdr SEK. Antalet anställda är ca 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT01130/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT01130/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.