NCC har fått kontrakt på totalt ca 160 MSEK för drift och underhåll av Oslo-vägar NCC Construction Norge har fått i uppdrag av Oslo kommun att ansvara för drift och underhåll av vägarna i Oslo centrum de kommande fyra åren. Kontraktet är på ca 135 MSEK (120 MNOK). Kontraktet omfattar drift- och underhållsansvar för ett vägnät på totalt 272 km och gäller både sommar- och vinterdrift. NCC har också fått uppdrag på ca 23 MSEK (20 MNOK) att ansvara för drift och underhåll av vägarna i västra Oslo. Detta kontrakt gäller för ett år och omfattar 286 km vägar. - Med dessa drift- och underhållsuppdrag befäster NCC sin position i Oslo-området inom detta marknadssegment, säger Petter Moe, regionchef NCC Construction Norge. Ytterligare information: Petter Moe, regionchef NCC Construction Norge, tel +47 23 23 30 71 eller +47 415 50 764 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +468 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00260/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.