NCC har tecknat ytterligare ett avtal om 3G-utbyggnad i Sverige

NCC har tecknat ytterligare ett avtal om 3G-utbyggnad i Sverige NCC Telecom har tecknat ett avtal med 3G Infrastructure Services AB (3GIS) om utbyggnad av tredje generationens mobiltelefonnät, 3G. Enligt avtalet ska NCC bygga minst 300 basstationer i Sverige. I avtalet ingår även en option att bygga ytterligare ett antal basstationer i Sverige fram till slutet av år 2003. Tidigare har NCC Telecom tecknat avtal med Tele2 gällande en första etapp av utbyggnaden av infrastruktur för 3G i Sverige. Avtalet med 3GIS omfattar projektledning, siteanskaffning, projektering, byggnation och installation. Arbetena har redan påbörjats. Parterna har kommit överens om att inte uppge ordervärdet. - Avtalet med 3GIS är ytterligare ett steg mot NCCs vision att bli ledande som infrastrukturbyggare av den tredje generationens mobiltelefonnät. Vi har sedan tidigare ett avtal med Tele2 på den svenska marknaden, och är därmed det svenska byggföretag som hittills kommit längst när det gäller uppdrag, säger Maged Saleh, affärsenhetschef på NCC Telecom Sverige. 3G Infrastructure Services ägs av Hi3G och Europolitan Vodafone. Bolaget har som uppgift att bygga och driva den infrastruktur som krävs för att tillhandahålla mobila tjänster via 3Gutanför storstäderna. Ytterligare information: Maged Saleh, affärsenhetschef NCC Telecom Sverige, tel 070-771 54 01 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 52346 eller 070-392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011022BIT01030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011022BIT01030/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.