NCC hyr ut sista lokalen i första etappen av Torsplan

Läs original

NCC har skrivit hyresavtal med TeamOlmed om 733 kvadratmeter i det nya kontors- och handelshuset Torsplan i Hagastaden, Stockholm. Nu startar uthyrning av Torsplan etapp 2.

TeamOlmed som är Stockholms största och ett av Sveriges främsta ortopedtekniska företag, har länge sökt lokaler för att kunna erbjuda utökad tillgänglighet och service till sina patienter och kunder i norra delen av Storstockholm. I mars 2015 öppnar de sin nya satsning i fastigheten Torsplan där man hyr 733 kvadratmeter butiksyta på Solnavägen.

– Torsplan andas framtid med närheten till såväl Nya Karolinska Solna som att ligga mitt i nya Hagastaden med den framväxande handelsplatsen. Här skapar vi nu, tillsammans med NCC och KLP Fastigheter, framtidens ortopedtekniska klinik i attraktiva lokaler med utrustning i framkant. Här kan vi erbjuda den bästa servicen, högsta tillgängligheten och högklassig ortopedteknik, säger Peter Risberg, VD för TeamOlmed.

Fastigheten Torsplan är såld till KLP Fastigheter AB som tillträdde i december 2013. Axfood, Mekonomen, Structor, Centrum för arbets- och miljömedicin, Inspektionen för vård och omsorg, Max Hamburgerrestaurang, Systembolaget, Hemköp och Cykloteket är några av de företag som valt att etablera sig i Torsplan.

– Vi är stolta över att välkomna TeamOlmed till Torsplan och Hagastaden. TeamOlmeds verksamhet kompletterar LifeScience-utbudet i området och bidrar positivt till klustret Stockholm Life. Detta visar att det är många aktörer som ser potentialen i området och det känns bra nu när vi startat etapp 2 av Torsplan, säger Olle Forsberg, regionchef NCC Property Development.

Hagastaden, som ligger både i Solna och Stockholm och där Nya Karolinska Solna uppförs, utvecklas till en av Stockholms helt nya stadsdelar med världsledande forskning och avancerad vård, med en blandning av kontor, bostäder, parkområden och handel.

NCC:s första etapp av Torsplan har erhållit miljöcertifikat på den näst högsta nivån Excellent. Den andra etappen av Torsplan i Hagastaden uppskattas bli den första svenska byggnad som uppnår den allra högsta nivån, BREEAM Outstanding. Den Stockholmsbaserade kontors- och handelsbyggnaden uppskattas då bli det fjortonde kontorshuset med BREEAM Outstanding i Europa.

Idag tar Carola Lavén emot certifikatet för BREEAM Excellent på mässan Expo Real i München.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Olle Forsberg, regionchef, NCC Property Development Sverige
Telefon 08-585 525 46
Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda 2013. NCC är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Taggar: