NCC hyr ut större delen av Columbus i Bryssel

NCC hyr ut större delen av Columbus i Bryssel NCC Property Development hyr ut kontorslokaler i kontorsbyggnaden Columbus i Bryssel till SCA Packaging. SCA Packaging hyr fyra av de fem våningsplanen i byggnaden, som totalt omfattar 5 350 kvadratmeter samt 100 garageplatser. Kontorsbyggnaden Columbus är den fjärde etappen i NCC Property Developments projekt Twin Square, som är beläget i närheten av Bryssels internationella flygplats Zaventem. Tidigare har tre etapper om drygt 15 000 kvadratmeter utvecklats och sålts till det tyska fastighetsbolaget WCM. Hyresgäster i dessa etapper är bland andra Microsoft och Pharmacia. SCA Packaging kommer att flytta in i lokalerna i Columbus i mars nästa år. Uthyrningen ger NCC Property Development möjligheten att under 2004 påkalla en option om försäljning av etappen till WCM. En försäljning kommer att generera en intäkt om ca 120 MSEK (ca 13 MEUR), vilket ger en neutral resultateffekt för NCC AB under 2004. Ytterligare information: Mats Wäppling, VD NCC Property Development, tel 08 585 51770 eller 070 645 0321 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031107BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031107BIT00110/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.