NCC hyr ut till Coffeehouse by George i Torsplan

NCC Property Development har tecknat hyresavtal med Coffeehouse by George i Torsplan, den nya kontors- och handelsfastigheten som NCC bygger i nya Hagastaden. Byggnaden miljöklassas enligt BREEAM.

Torsplan blir den första nya kommersiella fastigheten i den nya stadsdelen Hagastaden och beräknas stå klar 2013/2014. Fastigheten har 12 våningar, varav två under jord, och rymmer 22 000 kvadratmeter kontor och 8 000 kvadratmeter handel och service.

– Vi har ett flertal förhandlingar på gång i Torsplan. Coffeehouse by George kompletterar servicen i huset där vi nu har hyrt ut 70 procent av handelsytorna. De övriga hyresgästerna är PrisXtra, Systembolaget, apotekskedjan DocMorris och en asiatisk restaurang, säger Fredrik Hemborg regionchef NCC Property Development.

– Nya Hagastaden är en ny spännande marknad för oss. Vår etablering i centrala Torsplan har stor potential och vi ser fram emot att servera nya gäster här, säger George Challma etableringsansvarig Coffeehouse by George.

Byggnaden uppförs med höga ambitioner för att minimera miljöpåverkan och kommer att certifieras som GreenBuilding och kommer att miljöklassas för nivå Excellent enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Hemborg, regionchef, NCC Property Development, 08-585 530 31

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development, 08-585 523 72

NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

George Challma, etableringsansvarig, CHBG Invest AB, 070-719 69 99

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2011  en omsättning på drygt 53 Mdr SEK och 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: