NCC ingår intentionsavtal om stort bostadsprojekt i Norge

NCC ingår intentionsavtal om stort bostadsprojekt i Norge NCC Construction AS i Norge och Ticon Eiendom AS har ingått ett intentionsavtal om planläggning och uppförande av 430 bostäder i Engersand Havn i Lier kommun. Eftersom projektet byggs etappvis så kommer det att orderanmälas stegvis allteftersom de olika etapperna startar. Parterna siktar på att teckna ett partneringavtal i september omfattande vidarebearbetning, projektering och byggande av 40 000 kvadratmeter bostäder och 230 båtplatser. Partneringavtalet ska ersätta det nu tecknade intentionsavtalet. NCC har tagit på sig ansvaret att leda projekteringen och bistå med egen expertis. Engersand Havn ligger på nordsidan av Drammensfjorden och kommer att få en blandning av bostäder med tonvikt på låg bebyggelse, småbåtshamn, badstrand, gångvägar och rekreationsområden för allmänheten. Ytterligare information: Tommy Helgerud, chef Region Oslo Bygg, NCC Construction Norge, tel +47 952 79 009 Øyvind Kvaal, ansvarig för kommunikation och samhällskontakter, NCC Construction Norge, tel +47 900 76 910 Ulf Thorné, presschef, NCC AB, tel +46 8 585 52346, +46 70 214 77 27 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2003 en omsättning på 45 Mdr SEK och 24 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20090/wkr0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.