NCC och Alfred Palmberg säljer fastighetsprojekt i Helsingfors för 145 Mkr

NCC och Alfred Palmberg säljer fastighetsprojekt i Helsingfors för 145 Mkr NCC Finland har träffat avtal med försäkringsbolaget Sampo om försäljning av tredje etappen av kontorsprojektet Stella Business Park i Helsingfors. Projektet ägs till lika delar av NCC (50%) och Alfred A. Palmberg (50%). Den totala köpeskillingen uppgår till 145 miljoner kronor och medför en god utvecklingsvinst för NCC. Projektet som är på ca 7 000 kvm kommer att stå klart våren 2000. 80% av fastigheten är på förhand uthyrd till i huvudsak företag inom IT och telekommunikation. Fjärde och sista etappen av Stella Business Park som omfattar 10 000 kvm påbörjas nu och kommer att färdigställas i början av 2001. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75, 070-512 18 90 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00050/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.