NCC rekryterar ny HR-chef

NCC har rekryterat Erik Nilzén som ny HR-chef för affärsområdet Property Development. Han tillträdde den 8 januari 2014.

– NCC Property Development verkar framgångsrikt i en dynamisk och intressant bransch och jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter till att utveckla verksamheten ytterligare, säger Erik Nilzén, HR-direktör på NCC Property Development.

Erik Nilzén har lång erfarenhet från olika HR-uppdrag i företag med ett starkt kund- och verksamhetsfokus, där HR har haft en strategiskt viktig roll för att attrahera, behålla och utveckla kompetenta medarbetare. Han har arbetat nära verksamheterna för att stödja och medverka i ledarskapsutveckling, employer branding, rekrytering samt performance management.

Erik Nilzén har tidigare arbetat på EDS, Accenture och PwC. Han kommer närmast från arbetet som HR-chef på Setterwalls advokatbyrå. Erik Nilzén kommer att ingå i ledningsgruppen för NCC Property Development.

– Erik Nilzén har en gedigen meritlista med expertis på områden som är viktiga för oss. Hans kompetens, initiativkraft och engagemang kommer att komplettera vårt redan starka team, vilket gör att vi kan fortsätta utveckla NCC Property Development och vår verksamhet, säger Carola Lavén, affärsområdeschef på NCC Property Development.

För ytterligare information, kontakta:

Carola Lavén, Affärsområdeschef NCC Property Development, 070 177 16 74

NCCs presstelefon 08 585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: