NCC:s nya koncernchef Tomas Carlsson tillträder den 7 maj

Läs original

Tomas Carlsson, som har utsetts till ny VD och koncernchef för NCC, tillträder den 7 maj, vilket är nästan två månader tidigare än planerat. Tomas kommer närmast från det börsnoterade teknikkonsultföretaget Sweco.

Tomas har tidigare arbetat nästan 20 år inom NCC där han senast var affärsområdeschef för NCC:s svenska byggverksamhet.

– Jag är mycket glad över att Tomas Carlsson kommer till NCC tidigare än i juli. Det finns nu en större möjlighet för honom att påverka verksamheten under 2018 och inte tappa tempo under sommaren. Jag vill samtidigt passa på att tacka vår tillförordnade VD Håkan Broman för en utmärkt insats under tiden som tf VD. Håkan har sett till att NCC:s utveckling inte stått stilla under tiden utan permanent VD, säger Tomas Billing NCC:s styrelseordförande.

Håkan Broman kommer samma dag som Tomas Carlsson tillträder återgå till sin befattning som chefsjurist på NCC. Detsamma gäller Ann-Marie Hedbeck, som varit

tf chefsjurist under de senaste fem månaderna. Hon återgår till sin befattning som chefsjurist i affärsområdet Infrastructure.

För ytterligare information angående Tomas Carlsson se pressmeddelande från den 12 januari.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC  0708 84 74 69

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på närmare 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.