NCC säljer andel i World Trade Center för 446 Mkr

NCC säljer andel i World Trade Center för 446 Mkr NCC Fastigheter har tecknat avtal med Hufvudstaden AB om försäljning av 33,3% av aktierna i Vasaterminalen AB, som äger byggnaden World Trade Center i Stockholm. Köpeskillingen för aktierna uppgår till 445,7 miljoner kronor. Överlåtelsen sker den 1 januari 2000 och resultatet av försäljningen blir då 110 miljoner kronor. Försäljningen är ett led i NCC Fastigheters strategi att avyttra såväl färdigutvecklade förvaltningsfastigheter som delägarskap för att frigöra kapital till nya utvecklingsprojekt. Hittills i år har NCC Fastigheter sålt förvaltningsfastigheter till ett sammanlagt värde av 1,6 miljarder kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson VD NCC Fastigheter AB, tfn 070-512 18 90 eller Noemi Katzenberg-Berger Informationschef NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 20 67, 070-674 25 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991125BIT00020/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/25/19991125BIT00020/bit0002.doc

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.