NCC säljer bostadsfastigheter i Malmö för 140 Mkr

NCC säljer bostadsfastigheter i Malmö för 140 Mkr NCC Fastigheter har träffat avtal med Fortress Scandinavia AB om försäljning av två flerfamiljshus och en byggrätt på Ön i Limhamn i Malmö. Köpeskillingen uppgår till 140 miljoner kronor och innebär en vinst för NCC på 4 miljoner kronor. Bostadshusen med en sammanlagd uthyrbar yta på 11 300 kvm omfattar 122 lägenheter byggda 1992. Byggrätten är på 24 000 kvm och där planerar köparen att uppföra fyra flerfamiljshus med NCC Hus som totalentreprenör. - Försäljningen är ett led i vår strategi att avyttra färdigutvecklade fastigheter för att frigöra kapital till nya utvecklingsprojekt, säger Christer Svensson, chef för fastighetsförsäljning på NCC Fastigheter i Malmö. Dessutom skapar vi ett bygguppdrag åt NCC Hus. Köparen är ett helägt dotterbolag till Fortress Participation B.V, ett holländskt bolag med säte i Rotterdam, som äger och förvaltar fastigheter. Bolaget tror på en stark utveckling i Öresundsregionen med ökad efterfrågan på välbelägna bostäder. Tillträde sker under hösten år 2000. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Svensson, avdelningschef, NCC Fastigheter Malmö, tfn 040-31 71 35, 070-636 33 23 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00400/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.