NCC säljer bostadsprojekt i Köpenhamn för 197 MSEK

NCC Construction Danmark säljer ett bostadsprojekt i Köpenhamn till K/S Teglholms Allé c/o Finansgruppen Erhverv A/S. Köpeskilling är cirka 197 MSEK, motsvarande knappt 165,6 MDKK. Projektet ger en positiv resultateffekt och avräknas i takt med att bygget fortskrider.

Projektet består av 122 lägenheter med äganderätt och har en samlad yta om 11 000 kvm. Läget är attraktivt på Teglholmen i Köpenhamn, ett kvarter i snabb utveckling med många nya bostäder och kontor. Området ligger med omedelbar närhet till vattnet. Byggarbetet påbörjas i april 2005 och de 122 lägenheterna är inflyttningsklara i augusti 2006. Ytterligare information: Torben Biilmann, koncerndirektör, NCC Construction Danmark, tel +45 39 10 39 10 Niels Møller, presskoordinator, NCC Construction Danmark, tel +45 39 10 35 77 Ulf Thorné, presschef, NCC AB, +46 585 523 46, +46 70 214 77 27

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.