NCC säljer del av betongverksamheten för 105 MSEK

NCC säljer del av betongverksamheten för 105 MSEK NCC Roads Holding AB har sålt fabriksbetongverksamheten i Estland, Lettland, Polen och St Petersburg - NCCs område New Markets - till Scancem East AS. Priset uppgår till 105 MSEK. Försäljningen påverkar NCCs resultat marginellt. Försäljningen av den estniska verksamheten förutsätter ett godkännande av konkurrensmyndigheten i Estland, vilket väntas ges under sommaren. NCCs betongverksamhet inom New Markets omsätter cirka 160 MSEK och sysselsätter cirka 140 personer. Försäljningen är ett led i NCCs strategi att renodla sin verksamhet. Ytterligare information: Greeg Nordqvist, chef Merge & Acquisition NCC AB, tel 08 585 52059 eller 070 553 0426 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00070/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.