NCC säljer fastighet i centrala Stockholm för 121 miljoner kronor

NCC säljer fastighet i centrala Stockholm för 121 miljoner kronor NCC Fastigheter har träffat avtal med Gamla Livförsäkringsbolaget SEB Trygg Liv om försäljning av fastigheten Nedre Vätan 4 i centrala Stockholm. Köpeskillingen uppgår till 121 miljoner kronor och affären innebär en vinst för NCC på 17 miljoner kronor. Fastigheten, som är från 1880-talet, har totalrenoverats under 1980- och 90- talet. Den inrymmer såväl kontor som butiker, är på ca 3.200 kvm och har ett mycket attraktivt läge på Birger Jarlsgatan 33. Fastigheten är fullt uthyrd och största hyresgästen är Celsius AB. Driftnettot för fastigheten var 1998 5,7 miljoner kronor. - Försäljningen är ytterligare ett led i vår strategi att sälja färdigutvecklade fastigheter och att ha en hög omsättningshastighet i vårt förvaltade bestånd, säger Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter AB. Köparen tillträder fastigheten den 1 juli 1999. För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00260/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00260/bit0002.doc

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.