NCC säljer fastighet i Oslo för 84 miljoner NOK

NCC säljer fastighet i Oslo för 84 miljoner NOK NCC:s norska dotterbolag NCC Eeg-Henriksen Eiendom säljer kontorsfastigheten Fyrstikkterrassen på Helsfyr nordost om Oslo till fastighetsbolaget P.S. Eiendom. Köpeskillingen uppgår till 84 miljoner norska kronor, vilket ger ett nollresultat. Fyrstikkterrassen som stod färdig 1991 är på ca 8.000 kvm. Fastigheten är fullt uthyrd till bland andra WM-data och NæringsAkademiet. - Försäljningen är ett led i vår strategi att sälja färdigutvecklade fastigheter, säger Stein Haugbro, VD för NCC Eeg-Henriksen Eiendom. Köparen tillträder den 31 december 1998. Genom försäljningen av Fyrstikkterrassen har NCC Eeg-Henriksen Eiendom under året avyttrat samtliga färdigutvecklade fastigheter i Oslo till ett sammanlagt värde av 980 miljoner norska kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Stein Haugbro, VD NCC Eeg-Henriksen Eiendom AS, 009 (47) 22 98 69 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/15/19981215BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/15/19981215BIT00060/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.