NCC säljer fastigheter för 215 miljoner kronor

NCC säljer fastigheter för 215 miljoner kronor NCC Fastigheter har träffat avtal med Livförsäkringsaktiebolaget Skandia om försäljning av en fastighet i centrala Stockholm och två fastigheter i Linköping. Den sammanlagda köpeskillingen uppgår till 215 miljoner kronor. Fastigheten i Stockholm, Törnet 10, ligger mitt i Vasastan och inrymmer ca 6.500 kvm kontor och butikslokaler. Den är från 1950-talet, men renoverades i slutet av 80-talet. Linköpings-fastigheterna är båda centralt belägna. Borgmästaren 1, är på drygt 3.000 kvm och inrymmer kontor och butiker. Fastigheten är från 1910-talet, men renoverades i mitten av 1980-talet. Bävern 13 är en kontorsfastighet på ca 5.800 kvm som byggdes 1982. - Försäljningen innebär en marginell resultatpåverkan för NCC och ligger helt i linje med vår strävan att hålla en hög omsättningshastighet i vårt förvaltade bestånd, säger Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter AB. Köparen tillträder samtliga fastigheter den 1 september 1999. För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/26/19990526BIT00060/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/26/19990526BIT00060/bit0002.doc

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.