NCC säljer fastigheter i Strängnäs med 13 MSEK i reavinst

NCC säljer fastigheter i Strängnäs med 13 MSEK i reavinst NCC Fastighetsutveckling har träffat avtal med ESSWEGE Fastigheter AB i Örebro om försäljning av ett antal bostadsfastigheter i Sundby Park i Strängnäs för 73,5 MSEK. Försäljningen ger ett positivt resultat på 13 MSEK, vilket påverkar NCC-koncernens resultat fjärde kvartalet 2001. Försäljningen omfattar sex byggnader med 144 lägenheter med en sammanlagd yta på 11.400 kvm fördelat på två-, tre - och fyrrumslägenheter. Köparen ESSWEGE Fastigheter AB är ett av Örebros större fastighetsbolag med ca 950 lägenheter i Örebro och 50 lägenheter i Strängnäs. Den nya ägaren tillträder fastigheterna den 1 januari 2002. - Försäljningen är ett steg i NCCs strategi att avyttra koncernens förvaltningsfastigheter, säger Håkan Boudin, chef fastighetsutveckling, region Stockholm. Ytterligare information: Håkan Boudin, chef fastighetsutveckling, NCC Fastighetsutveckling region Stockholm, tel 021-17 26 23, 070-633 84 44. Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 523 46, 070-392 95 00 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. Omsättningen uppgår till ca 40 MDR SEK och antalet anställda är ca 25 000. NCC Property Developments affärsidé är att på tillväxtmarknader i Norden samt på ett fåtal utvalda marknader i Europa utveckla och erbjuda attraktiva kommersiella fastigheter till investerare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00030/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.