NCC säljer hotell i Lund för 101 Mkr

1998-10-30 NCC säljer hotell i Lund för 101 Mkr NCC Fastigheter har träffat ett optionsavtal med Pandox Hotellfastigheter om försäljning av hotellfastigheten Provobis Star Hotel i Lund för 101 Mkr. När optionen utnyttjas kommer Pandox Hotellfastigheter att tillträda fastigheten i januari 1999 och affären ger ett positivt resultat för NCC på ca 13 Mkr. Provobis Star Hotell som är Lunds största fullservicehotell är beläget alldeles intill Ideon, Sveriges största tillväxtområde med stora företag inom läkemedel, medicinteknik, telekom, data och förpackning. Fastigheten ägs av NCC Fastigheter och Handelsbanken. - Då fastigheten är färdigutvecklad är det helt i linje med vår strategi att genomföra försäljningar även på prioriterade orter, säger Christer Svensson, chef för fastighetsförsäljning på NCC Fastigheter i Malmö. På så sätt frigörs resurser till utökade satsningar på vår kärnaffär projektutveckling. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Svensson, chef för fastighetsförsäljning, NCC Fastigheter, Malmö telefon 040-31 71 34 eller 070-636 33 23 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/30/19981030BIT00080/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/10/30/19981030BIT00080/bit0002.doc

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.