NCC utvecklar nytt kontor för 207 MSEK åt ledande IT-företag i Danmark

NCC utvecklar nytt kontor för 207 MSEK åt ledande IT-företag i Danmark NCC Danmark A/S utvecklar ett nytt kontor åt Aston IT Group A/S, ett av Danmarks ledande IT-företag. Fastigheten är belägen på expansiva Teglholmen i Köpenhamn och får en en sammanlagd yta på 12 000 kvm. Den totala investeringen uppgår till 207 miljoner kronor. Inflyttning sker i januari år 2001. Teglholmen genomgår en spännande omdaning från nedslitet industriområde till modern företagspark. Här äger NCC Danmark byggrätter på totalt 77 000 kvm. Teglholmen ingår i det expansiva Sydhavns-området i Köpenhamn där flera internationella storföretag har etablerat sig de senaste åren, till exempel Nokia, Philips och Mercedes. Totalt ska 600 000 kvm kontor och bostäder byggas. Som ett första steg på Teglholmen utvecklar NCC Danmark tillsammans med Aston IT Group ett nytt kontor där Aston IT Group ska samla hela sin verksamhet med totalt 600 medarbetare. Närmaste granne på Teglholmen blir företaget Gilette. Projektet är sålt till Magistrenes Pensionskasse och innebär att NCC Danmark gör en god utvecklingsvinst. NCC Danmark har tidigare utvecklat fastigheter till IBM i Allerød på 15000 kvm och till WM-Data BFC i Kolding och Ballerup på 5 000 respektive 8400 kvm. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson, affärsområdeschef NCC Fastigheter, tfn: 08-655 22 75. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00330/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.