NCC utvecklar två nya kontorsprojekt åt WM-data i Danmark

NCC utvecklar två nya kontorsprojekt åt WM-data i Danmark NCC Rasmussen & Schiøtz Ejendomme A/S utvecklar två nya kontor i Danmark åt WM-data på sammanlagt 13.000 kvm. Fastigheterna beräknas stå färdiga under oktober 1999. Den totala investeringen uppgår till ca 151 miljoner DKK och för NCC innebär affären en god utvecklingsvinst. Projekten som ligger i Ballerup, väster om Köpenhamn, och i Kolding i Jylland har en uthyrbar yta på 8.500 kvm respektive 4.500 kvm. Fastigheterna som på förhand är fullt uthyrda till WM-data BFC A/S kommer att inrymma sälj-, system- och utvecklings-avdelningar, teknisk service samt utbildningslokaler. - Det är glädjande att vi kan erbjuda ett expansivt företag som WM-data lokaler som förutom högteknologisk standard också motsvarar deras krav på miljöanpassade material i kombination med en spännande arkitektonisk utformning, säger Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter. Fastigheterna kommer att ägas av Trygg-Baltica Ejendomme. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/04/19981204BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/04/19981204BIT00130/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.