NCC Via Safe säkrar trafikmiljön under Velothon

Läs original

När den andra upplagan av Velothon Stockholm startar den 11 september har NCC återigen fått förtroendet att ansvara för trafiksäkerheten runt det 15,5  mil långa loppet.

– Förra årets Velothon blev en succé med över 3000 deltagare. I år hoppas vi på ännu fler deltagare och är glada över att NCC åter hjälper oss med avspärrningarna längs med loppet, säger Fredrik Kessiakoff, Race Director.

– NCC har god erfarenhet i att genomföra trafikplanering och trafikomläggningar och har även tillsammans med Ramirent nyligen utvecklat produkter för att kunna utföra avspärrningar med hög säkerhet - särskilt för cyklister. Vi känner oss naturligtvis oerhört stolta att få möjligheten att återigen få vara med göra årets upplaga av Velothon ännu bättre och säkrare. Samtidigt får vi också möjlighet att kommunicera vår vision om ett hållbarare samhälle kopplat till cykling, säger Lena Furuhovde, marknadschef på NCC Infra Services.

I år kommer starten gå från Rålambshovsparken i Stockholm. Banan går sedan ner till Nynäshamn och tillbaka till Rålambshovsparken igen.  Inför årets lopp har NCC tagit fram en app som ger en överblick över hela tävlingssträckan.

– Syftet med appen är att ge en överblick över loppets hela sträckning och tanken är att den ska vara en hjälp för alla funktionärer och övriga som är involverade i logistiken kring projektet, säger Camilla Nilsson, arbetsledare på NCC ViaSafe och ansvarig för trafikavspärrningarna under dagen.

Inför Velothon Stockholm genomförs även Dome of Visions Cykeldagar den 8-9 september med seminarier kring cykling och framtidens cykelvänliga stad. Läs mer på Dome of Visions hemsida.

Via Safe är ett säkerhetskoncept och en totallösning med en rad olika tjänster som NCC tagit fram för att förbättra trafiksäkerheten för både trafikanter och vägarbetare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Camilla Nilsson, arbetsledare, NCC Via Safe, 070-088 73 54
Charlotte Hagman, presschef Sverige, NCC AB, 070-376 10 64

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning exklusive Bonava på 53 Mdr SEK och 16 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.