Stort rekryteringsbehov för NCC i Göteborg

Läs original

Under de kommande fem åren behöver NCC rekrytera mellan 500 och 600 personer i västra Götaland och lika många till hos underentreprenörer och bemanningsbolag. Detta för att klara den höga orderstock NCC byggt upp, med runt 10 miljarder i pågående bygg- och anläggningsprojekt i västra Sverige.

Idag inviger NCC Dome of Visions, en arena för samtal om framtidens städer, på Lindholmen i Göteborg tillsammans med samarbetsparterna Chalmers, Volvo och Lindholmen Science Park I samband med invigningen berättar Tomas Carlsson, nytillträdd koncernchef för NCC, mer om framtiden och NCC:s rekryteringsbehov i västra Götalandsregionen.

- Västra Götaland är en viktig och expansiv region för oss. Behovet är stort av infrastruktursatsningar och fler bostäder och givet att vi fortsätter att växa i samma takt kommer vi att behöva rekrytera mellan 500 och 600 personer i regionen, säger Tomas Carlsson, koncernchef för NCC.

Till detta kommer närmare 500 jobb till hos underentreprenörer och bemanningsbolag som NCC väntas anlita i projekten.

- Byggbranschen har en avgörande roll när det kommer till regionens fortsatta tillväxt. Det handlar om alltifrån infrastruktur till kontor, skolor, sjukhus och bostäder, säger Tomas Carlsson.

Några av NCC:s pågående och kommande projekt i Västra Götaland; bostadshus i Mölndal, deltapp Västlänken Centralen, deletapp Västlänken Korsvägen, Drottning Silvias Barnsjukhus, Humanistiska fakulteten, Frihamnen, trafikplats Tingstad, utbyggnaden av Landvetters flygplats, badhus i Varberg och Lisebergs nya vattenpark och hotell

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, 0708 84 74 69, anna.trane@ncc.se

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på närmare 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.