Tillförordnad chefsjurist utsedd i NCC

Läs original

NCC har utsett Ann-Marie Hedbeck till ny tillförordnad chefsjurist och medlem av koncernledningen och styrelsens sekreterare. Ann-Marie Hedbeck ersätter NCC:s nuvarande chefsjurist Håkan Broman som sedan den 30 oktober tillträtt som tillförordnad koncernchef för NCC.

– Ann-Marie Hedbeck har en gedigen juridisk kompetens och har stor erfarenhet från koncernlednings- och styrelsearbete i börsbolag. Jag är väldigt glad att Ann-Marie Hedbeck redan från dag ett kan ta över mina arbetsuppgifter som chefsjurist så att jag kan fokusera fullt ut på mina åtagande, säger Håkan Broman, tillförordnad koncernchef NCC.

Ann-Marie Hedbeck är sedan februari 2017 anställd som chefsjurist i affärsområdet NCC Infrastructure. Hon har lång erfarenhet som chefsjurist i olika roller inom Skanska där hon arbetat i 16 år. Till NCC kom Ann-Marie från en roll som chefsjurist i Skanska AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkan Broman, tillförordnad koncernchef, NCC  +46 (0) 8 585 522 62

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC +46 708 84 74 69

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Denna information är sådan information som NCC AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 november 2017 kl. 0830 CET.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.