Tomas Billing föreslås till ordförande i NCC

Tomas Billing föreslås till ordförande i NCC Valberedningen har beslutat föreslå bolagsstämman följande sammansättning av styrelsen i NCC: Tomas Billing, (tidigare vice ordförande) ordförande omval Fredrik Lundberg, vice ordförande omval Antonia Ax:son Johnson omval Carl Wilhelm Ros omval Marcus Storch Ny verkställande direktör för NCC håller på att rekryteras. Den nye verkställande direktören föreslås väljas in i styrelsen vid antingen årets bolagsstämma, eller nästa ordinarie bolagsstämma beroende på när rekryteringen slutförs. I valberedningen, som valdes vid förra årets bolagsstämma i NCC, ingår Johan Björkman, ordförande, Bo Eklöf, Viveca Ax:son Johnson och Fredrik Lundberg med Hans Larsson som adjungerad ledamot. Aktieägare representerande mer än 65 procent av rösterna har anmält att de avser stödja ovanstående förslag. Johan Björkman Ordförande i valberedningen i NCC Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00610/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.