Lindex och Deichmann etablerar i Gottsunda Centrum

Report this content

Utvecklingen av Gottsunda Centrum pågår för fullt. Flera nya aktörer väljer nu att etablera sig i centrumet medan befintliga hyresgäster satsar på utökad verksamhet. De nya butikerna Lindex, Deichmann, Piacetto, Silverbox och Asahi Sushi finns på plats till första delinvigningen i september i år.  Redan i juni slår Subway upp portarna, samtidigt som Willys och ATG öppnar i nya fräscha lokaler.  I mars öppnade dessutom ICA Kvantum sin nya butik i Gottsunda Centrum.

– Gottsunda Centrum är ett intressant utvecklingsprojekt med en bra hyresgästmix, service och infrastruktur som passar Deichmanns behov väldigt bra, säger Christian Berger, Deichmann.

– Att Deichmann, som ännu inte finns i Uppsala, väljer att etablera just i Gottsunda Centrum är mycket glädjande säger Ove Jansson, VD för Uppsala Kommuns Fastighets AB. Det här visar än en gång att vår satsning på ett förnyat Gottsunda Centrum är riktig. Gottsunda Centrum ska dessutom inte bara vara en handelsplats med ett rikt utbud av butiker, fortsätter han, utan också en trivsam plats när det gäller kulturupplevelser och för att må bra. Här finns till exempel redan ett välbesökt bibliotek och en populär teater.

− Intresset för nya Gottsunda Centrum är verkligen stort, förklarar Gunnar Hjorth, projektchef på NCM Development, som ansvarar för utvecklingen av Gottsunda Centrum. Nu ligger fokus på att skapa rätt mix av hyresgäster för att 2012 kunna erbjuda ett komplett shopping- och serviceutbud. Vi ska bli Sveriges bästa stadsdelscentrum!

Flera befintliga butiker satsar dessutom stort. ICA Supermarket blev i mars ICA Kvantum när man öppnade sin ombyggda butik. Willys bygger en helt ny, fräsch butik och Systembolaget och Interflora Fresh har också valt att teckna nya avtal.

– Jag ser en enorm potential i Gottsunda, säger ICA Kvantum-handlaren Jonas Blomgren. Vi har byggt ut vår butik med 850 kvm, bytt koncept till ICA Kvantum och gjort flera nyanställningar. Här finns en stor och spännande marknad med bra tillväxt!

För mer information avseende detta pressmeddelande, kontakta Ove Jansson, VD för Uppsala Kommuns Fastighets AB, telefon 018-40 00 20, eller Gunnar Hjorth, projektchef NCM Development, telefon 070-589 25 02. Mer information och högupplösta bilder finns att hämta på www.gottsundacentrum.se/projekt.

Uppsala Kommuns Fastighets AB är ett allmännyttigt fastighetsbolag som ägs av Uppsala kommun. Bolagets huvuduppgift är att bidra till kommunens utveckling genom att projektera, bygga, äga och förvalta centrumanläggningar och bostäder inom Uppsala kommun. Förutom Gottsunda Centrum förvaltar bolaget även kvarteret Flöjten samt Storvreta centrum, som tillsammans har närmare 3 miljoner besökare per år. Bolaget ansvarar även för bostäder, vårdcentral, skolor och parkeringsplatser. Den totala uthyrbara ytan är 62 000 kvm. Cirka 550 personer bor i lägenheter som förvaltas av Uppsala Kommuns Fastighets AB.

Taggar: