Nederman erhåller order värd 30 miljoner kronor

Nederman har erhållit order från en av Kinas största fordonstillverkare avseende leverans av komplett lösning för filtrering av gaser från företagets gjuteri. Ordern är värd 30 miljoner kronor.

Kunden är en av Kinas största buss och lastbilstillverkare. Den nyckelfärdiga lösningen omfattar design, tillverkning och installation av Nedermans filtersystem vid en ny gjuterianläggning. Tillverkningen av filtersystemen kommer att ske vid Nedermans fabrik i Suzhou, Kina.

"Vi fortsätter vårt fokus på den kinesiska marknaden och ännu en gång har vi fått bevis på vår styrka och konkurrenskraft när det gäller att skapa eko-effektiv produktion, denna gång inom fordonsindustrin", säger Sven Kristensson, VD för Nederman.

Ordern bokas i fjärde kvartalet och installation är planerad att ske under det tredje kvartalet 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sven Kristensson, VD och Koncernchef, Nederman
e-mail: sven.kristensson@nederman.com

Torbjörn Bäck, Vice President Market Region APAC
e-mail: torbjorn.back@nederman.com

Fakta Nederman

Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nedermans erbjudande omfattar allt från projektering till installation, driftsättning och service. Försäljning sker via dotterbolag i 30 länder samt agenter och distributörer i ett 30-tal länder. Nederman utvecklar och producerar vid egna tillverknings- och sammansättningsenheter i Europa, Nordamerika och Asien. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX och har cirka 1950 anställda.

Nederman Holding AB (publ), Box 602, 251 06 Helsingborg. Organisationsnummer 556576-4205

Citat

Sven Kristensson, VD för Nederman