Nederman har idag genomfört förvärvet av NEO Monitors AS

Nederman har idag genomfört förvärvet av Neo Monitors AS, baserat i Oslo, Norge, enligt de villkor som tidigare beskrivits i pressmeddelandet den 25 oktober 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sven Kristensson, CEO Matthew Cusick, CFO
Tel: +46 42 18 87 00 Tel +46 42 18 87 00
e-mail: sven.kristensson@nederman.com e-mail:  matthew.cusick@nederman.com

Fakta om Nederman

Nederman-koncernen är en världsledande leverantör av produkter och lösningar inom miljöteknik. Vi filtrerar, renar och återvinner i krävande industriella miljöer. Ren luft är en av grundpelarna för hållbar produktion, och Nedermans produkter och lösningar förbättrar produktionseffektiviteten, minskar miljöpåverkan och skyddar anställda mot skadlig rök, damm och partiklar. Nederman- koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen har ca. 1800 anställda och närvaro i mer än 50 länder. Läs mer på nedermangroup.com

Nederman Holding AB (publ), Box 602, 251 06 Helsingborg.
Organisationsnummer 556576-4205