Nedermans Årsredovisning 2013 publicerad

Nedermans årsredovisning för 2013 publiceras idag på vår webbplats. Tryckt version är under distribution till de aktieägare som begärt det och övriga intressenter.

Årsredovisningen kan läsas och laddas ner på webbplatsen, www.nederman.se
eller www.nederman.com, där finns även information om anmälan till årsstämman den 23 april.

Tryckt årsredovisning är under distribution till de aktieägare och övriga som via Nedermans prenumerationsservice anmält att de önskar få den per post. Beställning av tryckta exemplar kan göras på webbplatsen eller via e-post till arsredovisning@nederman.com

För ytterligare information, vänligen kontakta Kommunikationsavdelningen:

Fakta Nederman

Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nedermans erbjudande omfattar allt från projektering till installation, driftsättning och service. Försäljning sker via dotterbolag i 30 länder samt agenter och distributörer i ett 30-tal länder. Nederman utvecklar och producerar vid egna tillverknings- och sammansättningsenheter i Europa, Nordamerika och Asien. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX och har cirka 1950 anställda.
Nederman Holding AB (publ), Box 602, 251 06 Helsingborg. Organisationsnummer 556576-4205