Nefab får order från SKF

Nefab får order från SKF Nefab har fått en order från SKF avseende returförpackningar till ett sammanlagt värde av drygt 20 Mkr. Ordern innebär leveranser till SKFs anläggningar i Frankrike, Tyskland och Italien under det kommande året. "Nefabs returförpackningar används ofta i företagsinterna poolsystem. Det är vår erfarenhet att returförpackningar ger överlägsen kostnadseffektivitet och dessutom en låg miljöbelastning", säger Nefabs VD Lars-Åke Rydh. För ytterligare information, kontakta marknadsdirektör Bo Angelstrand, tel 070-558 26 15, e-mail bo.angelstrand@nefab.se eller finans- och ekonomidirektör Anna Stålenbring, tel 070-814 23 44, e-mail anna.stalenbring@nefab.se Jönköping 2001-12-20 Lars-Åke Rydh VD och Koncernchef Fakta om Nefab Nefab levererar kompletta förpackningslösningar till internationella industrikoncerner, inom främst teleutrustnings- och fordonsindustrin. Nefab har egna bolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien. Faktureringen uppgår till cirka 1,1 miljard kr. Nefab-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsen Nefab AB (publ) Östra Storgatan 20 . P O Box 2184 . SE-550 02 Jönköping . Sweden Telephone +46(0)36-345050 . Telefax +46(0)36-150444 . Organization No. 556226-8143 Homepage: www.nefab.com . E-mail: info@nefab.se The registered office of the board of directors is in Ovanåker, Sweden ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT00490/bit0001.pdf