Nefab förvärvar Ericssons förpackningspool

Nefab förvärvar Ericssons förpackningspool Nefab har ingått avtal med Ericsson om förvärv av företagets returförpackningspool. Verksamheten omfattar uthyrning av returförpackningar. Poolen är en av Europas största, med över 600 användare av närmare 1 miljon förpackningar. Poolen kommer att utgöra en bas för Nefabs utveckling av logistiktjänster även för andra kunder och branscher. Rörelsen kommer att bedrivas inom det nystartade bolaget Nefab Logistics AB. Nefabs utbud förändras alltmer från leverans av ytterförpackningar till att erbjuda kunden totallösningar, innebärande såväl produkter som tjänster. Den nya verksamheten skall ses som ett led i denna strävan mot fördjupat kundsamarbete. Förvärvet innebär ett årligt omsättningstillskott om cirka 30 Mkr och bedöms inte påverka Nefabs vinst per aktie det första verksamhetsåret. För ytterligare information, kontakta VD Lars-Åke Rydh, tel 070-592 45 70, e-mail lars-ake.rydh@nefab.se, marknadsdirektör Bo Angelstrand, tel 070- 558 26 15, e-mail bo.angelstrand@nefab.se, eller finans- och ekonomidirektör Anna Stålenbring, tel 070-814 23 44, e-mail anna.stalenbring@nefab.se Jönköping 2001-10-01 Lars-Åke Rydh VD och Koncernchef Fakta om Nefab Nefab levererar kompletta förpackningslösningar till internationella industrikoncerner, inom främst teleutrustnings- och fordonsindustrin. Nefab har egna bolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien. Faktureringen uppgår till cirka 1,1 miljard kr. Nefab-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsen. Nefab AB (publ) Östra Storgatan 20 . P O Box 2184 . SE-550 02 Jönköping . Sweden Telephone +46(0)36-345050 . Telefax +46(0)36-150444 . Organization No. 556226-8143 Homepage: www.nefab.com . E-mail: info@nefab.se The registered office of the board of directors is in Ovanåker, Sweden ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00120/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00120/bit0001.pdf