NeoNet ansluter Euronext - erbjuder direkthandel i 80% av Europas börsvärde

NeoNet ansluter Euronext - erbjuder direkthandel i 80% av Europas börsvärde NeoNet kommer genom sitt handelsnätverk erbjuda direkt elektronisk aktiehandel på de börser i Europa som representerar cirka 80 % av det totala marknadsvärdet. Detta möjliggörs genom att NeoNets handelsnätverk kopplats elektroniskt till Euronext-börsernas plattform. Euronext är resultatet av fusionen mellan börserna i Paris, Amsterdam och Bryssel. NeoNet har sedan tidigare kopplat upp börserna i London, Frankfurt, Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. Nu läggs även direkt elektroniskt aktiehandel på Euronextbörserna till NeoNets erbjudande, vilket innebär att NeoNets kunder, som är institutionella investerare och mäklarhus i Europa och USA, kan handla på alla anslutna börser i ett enda system. Kunder kommer att kunna handla på Parisbörsen från start och Amsterdam och Bryssel förväntas vara åtkomliga via Euronextplattformen inom kort. - Vi har nu genom våra börsmedlemskap och de elektroniska kopplingarna till de ledande börserna uppnått ett av våra övergripande mål, en plattform för direkt, elektronisk pan-europeisk aktiehandel. Vi har på ett och ett halvt år gått från en nordisk produkt till en bred och attraktiv lösning för våra amerikanska och europeiska kunder, säger Torvald Bohlin, VD för NeoNet. NeoNet planerar även att under andra kvartalet nästa år erbjuda elektronisk direkthandel på Nasdaq och därefter handel på Milano, virt-x och under 2003 New York Stock Exchange. Målet är att i ett och samma system erbjuda handel i 80 % av det globala marknadsvärdet på världens börser 2003. För mer information kontakta: Torvald Bohlin VD och koncernchef NeoNet Tel. 08-454 15 39 torvald.bohlin@neonet.se NeoNet är en ledande leverantör av elektronisk aktiehandel i realtid och riktar sig till institutionella investerare och mäklarhus (broker- dealers). Genom sitt handelsnätverk förser NeoNet sina kunder med effektiv, säker och anonym tillgång till för närvarande 80 % av marknadsvärdet på de europeiska aktiemarknaderna när Euronext inkluderats. För närvarande har NeoNet kunder i elva länder inklusive USA. NeoNet fokuserar på att kunna erbjuda sina kunder elektronisk handel på världens ledande aktiemarknader. NeoNet har drygt 65 medarbetare med kontor i Stockholm och New York och är noterat på Stockholmsbörsen. NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011012BIT00610/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011012BIT00610/bit0001.pdf